A Perfect Circle byla alternative-rocková superskupina založená kytaristou Billy Howerdelem. Historie Billy Howerdel se poprvé podíval hudbě do tváře,když dělal osvětlovače na koncertech v okolí New Jersey. O hudbu se zajímal, trávil čas i...

O-skupine

A Perfect Circle byla alternative-rocková superskupina založená kytaristou Billy Howerdelem.

Historie
Billy Howerdel se poprvé podíval hudbě do tváře,když dělal osvětlovače na koncertech v okolí New Jersey. O hudbu se zajímal, trávil čas i nad svou vlastní tvorbou, kterou si ale nechával pro sebe.Prvního uznání se mu dostalo od baskytaristky Paz Lenchatin a ta ho přesvědčila,aby své nápady realizoval.Billyho hudba byla zvláštní.

Při její tvorbě si představoval, že je to soundtrack jako k filmu City of lost children. Od světel přešel ke kytarovému technikovi a tím měl více času na svou vlastní hudbu. Na turné kapel, kterým se staral o kytary, s sebou brával malé studio a přenosný počítač. A protože skladby vznikaly v jiných koutech světa, každá nese jiný příběh s odlišnou příchutíJ. Bere to jako takový svůj malý deník cest.

V roce 1993 provázel na turné skupinu Fishbone a tady přichází ten klíčový moment! Setkává se zde s Maynardem Jamesem Keenanem, frontmanem skupiny Tool, která předskakovala.V r. 1996 to byli přímo Tool, komu se staral na turné o kytary. Tentokrát si ho přizvali i ke studiové spolupráci. V tom čase Tool připravovali album Aenima a procházeli nepříjemným soudním sporem se svým bývalým labelem Freeworld Entertainment.

Maynard si poslechl Billyho skladby a byl mile překvapen. Doslova si vydupal, aby v nich mohl použít své vokály. Billy souhlasil a ještě rád! Tedy když nahrával, představoval si, že to bude zpívat ženský hlas, ale tato změna ho velmi inspirovala. Jenže stále tu byly problémy s labelem a ten zabral Maynardovy 2 roky. Než bylo v r. 98 vyrovnáno, Howerdel se ohlížel po dalších hráčích. Díky Paz se dohodl s kytaristou NIN Danným Lohnerem a bubeníkem Timem Alexandrem z Laundry.

První vážnější angažmá byla dvouletá spolupráce s Guns´n´Roses, ale album dodnes nevyšlo. Mělo to však světlou stránku. Seznámil se tu s bubeníkem Joshem Freesem, ten se stal plnohodnotným členem kapely, však až v roce 1999 zároveň s Tropem van Leeuwenem. A konečně mohli nahrávat.

O peníze a hráče bylo postaráno, už jen najít vhodné místo. Nahrávání proběhlo v Billyho domě v místnosti u garáže, kde museli často přerušit nahrávku, kvůli přeletu letadla. Žádné jiné chyby to snad ani nemělo. Materiál mixoval Alan Moulder (spolupráce s NIN). Kapela nabírala čím dál konkrétnější podobu, ale stále neměli název. Blížil se první koncert, což byl dostatečný deadline na to, aby už nějaký vznikl…

Po úspěšném vydání tří alb ( Mer de noms, 13th Step, eMOTIVe) přichází na svět i DVD aMOTION, jímž by se APC chtěli nejspíše rozloučit. Nedá se říci, že nadobro. Jsou přesvědčeni, že se bez problémů můžou za čas sejít a natočit další album, ale nebylo by to dříve než za 2-3 roky. Podle plánů se po vydání Emotive Maynard vrátil k Tool, aby s nimi dokončil připravované album a absolvoval s nimi následné turné.

Také by se měl objevit ve filmu Sleeping dogs lie spolu s dalšími známými osobnostmi. Bubeník Josh Freese na jaře 05 též absolvoval turné a Jeordie White se stal baskytaristou NIN, James Iha je v New Yorku a věnuje se svému vydavatelství Scratchy records. Je jen otázkou času, kdy se tito kluci domluví na nějáké slezině a třeba z toho něco vyjdeJ

Musím ještě na závěr podotknout, že jejich živá vystoupení mají docela odlišný charakter, než vystoupení jejich příbuzných. Projevuje se v nich perfekcionalizmus skupiny. Snaha o co největší odkaz jejich hudby a podaní ho na živo. Nepoužívají mnoho světel. Maynard: "Nemusíš mi vidět do obličeje na to,abys pochopil mou hudbu." "Raději mám světla,co mi svítí do zad.Vidím tak lépe publikum a dokážu se s nimi tak lépe spojit".