Skupina Ecstasy Of Saint Theresa se dala dohromady na konci roku 1990 z trosek skupin Nokturne a Modrý tanky, poté co se k Janu P. Muchowovi přidali Jan Gregar alias "Puding" a za bicí usedl Petr Wegner. Kamarád Petr Macháček dohodil do skupiny...

O-skupine

Skupina Ecstasy Of Saint Theresa se dala dohromady na konci roku 1990 z trosek skupin Nokturne a Modrý tanky, poté co se k Janu P. Muchowovi přidali Jan Gregar alias "Puding" a za bicí usedl Petr Wegner. Kamarád Petr Macháček dohodil do skupiny zpěvačku Irnu Libowitz, kterou znal z chmelové brigády. Nově vzniklá skupina se svém hudebním směřování zhlédla v rozvazbených kytarovkách z Británie typu My Bloody Valentine, přidala však ještě větší živelnost a snahou o do extrému dovedené zvukové experimenty. Pro řadu návštěvníků jejich první koncerty působili jako zjevení - spousta zpětných vazeb a efektů, rozmlžený zvuk kytar v kombinaci s pocitovým zpěvem Irny. Své debutové EP Pigment si kapela vydala vlastním nákladem a po právu se stalo jednou z událostí sezóny. Debutové album Sussurate vydala hned další rok u malé firmy Reflex records. Důležitou roli při nahrávání desky měli především dva muži - Ivo Heger z skupiny Toyen desku produkoval a anglický zvukový inženýr Colin Stuart stál za mixážním pultem. Colin Stuart byl důležitou součástí skupiny neboť mimo to, že patřil mezi nejbližší přátele skupiny, plnil i funkci zvukaře a řidiče.

Kapelu si oblíbil moderátor BBC John Peel a měl tak rozhodující vliv na úspěch skupiny v zahraničí. John Peel do britského éteru pouštěl už jejich debutové EP a při své soukromé návštěvě Prahy se neúspěšně snažil skupinu kontaktovat. K setkání později nakonec došlo a John Peel pozval skupinu nahrát respektované John Peel Session. Ecstasy Of Saint Theresa v Londýně natočila třípísňové EP, které v Británii s velkým úspěchem vyšlo pod názvem Fluidtrance Centauri EP. Žádná česká skupina se před tím, ani potom nedostala v Británii tak vysoko v žebříčku hitparád. Hudebně už skupina v té době opouštěla od stavění neproniknutelných hlukových kytarových stěn a objektem jejich zájmu se pomalu stávalo samplování zvuků a skladby se více ponořili do ambientních nálad. V Británii podepsali smlouvu na pět alb s hudebním vydavatelstvím Go!Disc a skupina pomalu chystala natáčení nového alba, které však bylo opožděno z důvodu ztráty veškerého hudebného vybavení, které bylo odcizeno ze zkušebny. V té době se taktéž začínaly projevovat stále více i ve vnitřní rozpory, kdy na jedné straně táboru Jan P. Muchow společně se zpěvačkou Irnou skupinu více tlačili do novátorských experimentů s novými technologiemi, zatímco druhá část kapely Wegner s Gregorem byli příznivci dosavadního, kytarovějšího pojetí hudby. Na albu Free (Original Soundtrack), které vyšlo v roce 1994 se drtivě projevilo Muchowovo pojetí a zavdalo předpoklad, že právě on bude hnacím motorem skupiny i do budoucna. Po odehrání koncertu v pražském Planetáriu se skupina rozpadla. Zpěvačka Irna se vdala v Anglii a Gregar s Wegnerem se začali angažovat ve vlastních projektech. Ze skupiny Ecstasy Of Saint Theresa se stal jednočlenný projekt, který reprezentoval pouze Jan P. Muchow, který už sám ve spolupráci několika britskými hudebníky připravil EP remixů z Free, nazvané AstralaVista. Firmu Go!Disc odkoupilo velké hudební vydavatelství PolyGram a nové vedení firmy mělo jiné hudební směrování, které se neslučovalo s materiálem, který připravoval Jan P. Muchow sám. Po složité právní bitvě se podařilo vymanit se ze svazující nahrávací smlouvy a začít jinde a jinak.

Po více než tříleté odmlce se Jan P. Muchow s novou sestavou vrátil na koncertní pódia. Výraznou pěveckou osobnost našel v herečce Kateřině Winterové, sestavu dále doplnil Petr Macháček a bubeník Petr Němeček. Již v průběhu přípravy nové desky se hudební směřování rytmické sekce začalo opět vzdalovat představám Jan P. Muchowa a skupina se zúžila na pouze dva kmenové členy – zpěvačku Kateřinu Winterovou a kytaristu, programátora Jana P. Muchowa. V roce 1999 vychází u české pobočky nadnárodního kolosu EMI nové album In Dust 3, které se podle očekávání stalo hudební událostí roku 1999 na české klubové scéně. Nové album přineslo nový, hudebně vysoce sofistikovaným výraz, ve kterém se snoubila experimentální elektronika a umně zaranžované živé nástroje.