Undergroundová hudební skupina hrající převážně alternativně pojaté rockové songy vycházející z odkazu českého hudebního undergroundu 70.tých a alternativní a novovlné scény 80.tých let 20. století. Ovlivněna zejména tvorbou w:The_Residents, The...
O-skupine
Undergroundová hudební skupina hrající převážně alternativně pojaté rockové songy vycházející z odkazu českého hudebního undergroundu 70.tých a alternativní a novovlné scény 80.tých let 20. století. Ovlivněna zejména tvorbou w:The_Residents, The Plastic People of the Universe, Mikolášem Chadimou. Obsahem písní jsou převážně bizarní a temné motivy (vlastní texty, ale i např. Miloslav Topinka, Christian Morgenstern), ale zčásti také slovní hříčky nemající daleko k dada (články z časopisů Bravo, Pop Life). Skupina je členem podzemní kulturní rodiny kolem nakladatelství RAT, které sdružuje hudebníky, fotografy, výtvarníky a básníka.
New Kids Underground vznikli na podzim roku 1995 na zbytku skupiny Pils Box. První veřejné vystoupení proběhlo v listopadu 1995 na schodišti pražského divadla Archa v rámci III. mezinárodního festivalu Alternativa. Sestavu bicí, klávesy, baskytara v roce 1997 doplnil altsaxofon. V této čtyřčlenné sestavě působili New Kids Underground do roku 2003. Kapela hrála častěji i mimo Prahu a realizovala několik koncertních nahrávek. Poté dochází k personálním změnám. Až v roce 2004 se po ročním hledání spoluhráčů a hudebního výrazu formuje současná tříčlená sestava New Kids Underground: baskytara, syntezátory, barytonsaxofon, předtočené audio.
V prvních dvou letech existence se tvorba New Kids Underground opírala o jednoduché až primitivní repetice krátkých melodických a rytmických úseků za deklamace stejně jednoduchých slovních hříček. Nástrojové obsazení čítalo kromě baskytary a bicích i dětskou samohrajku Casio. Během první etapy ještě paralelně fungoval Pils Box. V této fázi nevzniklo nic co by stálo za řeč, hrášek byl pouze položen na vlhkou buničinu.
Změna v nasazení i tvorbě nastala s příchodem první altsaxofonistky Báry a výměnou samohrajky za syntezátor Yamaha YS-100 z roku 1987. Vedle infantilních miniatur Kůžička, 4 taktní spalovací motor, BíBíPí se začaly řadit i temnější a temné písně na motivy básní Miloslava Topinky ze sbírky Krysí hnízdo, Kameny, kosti, kůže a slova. Nově zaranžované byly některé songy Pils boxu: Už nebožka, Co se děje v krysím hnízdě. Ironie a škleb však také získaly několik nových přírůstků na playlistu, když New Kids Underground neopustili zhudebňování prostoduchých článečků z časopisů pro pubescentky Bravo a Pop life: DJ BoBo nám otevřel, Emilia-čokoládová hvězda, Konec pana Bedřicha. V tomto období značně vzrostl počet koncertů jak klubových, často spolu se spřízněnými soubory BBP, Nevidím, Dřevěné pytlí v jutových uhlích, tak i v rámci undergroundových festivalů Magorovo vydří, Babí léto v Bohnicích, Otto´s Birthdays. V roce 1999 se obměnilo obsazení u alt saxofonu když Báru vystřídala Veronika. Od vzniku kapely to byla druhá nejdůležitější změna a v této sestavě se odehrála nejlepší vystoupení. O rok později bývalá saxofonistka Bára umřela při autonehodě. V roce 2003 procházela kapela osobní i tvůrčí krizí a je rozpuštěna. Zůstávají pouze zakládající Hrtan a Jindřich a rozhodnou se zcela zásadně změnit sound i přístup. Otázky jak a s čím a proč se řeší celý jeden rok... Z hrášku se již začal soukat klíček.
Po roce hledání přichází nejzásadnější zvrat za celý hudební život nejen New Kids Underground, ale všech souborů Hrtana a Jindřicha. Sestava se zužuje na dva členy, ale posléze (2005) přistupuje opět saxofon. Tentokrát Matěj. Z nástrojového obsazení mizí bicí souprava, nahrazená předpřipravenými beaty a zvuky. K syntezárou Yamaha YS 100 přibývá druhý, Roland RS 50 a po krátké době Matěj zaměnil altku za tenor, aby nakonec zvolil barytonsaxofon. V repertoáru opět přibývá ponuřejších písní Mozek v papíru, ačkoli některé odlehčenější kusy se rodit nepřestávají; Invalidní důchod, Zlobidla. Vzniká několik songů na básně Christiana Morgensterna v překladu Egona Bondyho (E.B. má překlady zpěvnější) Měsíční ovce, Šibeniční vrch. Sound je o poznání psychedeličtější a v předpřipravených beatech zní ozvěny industrialu. Písňová forma sice není opuštěna, ale vzdaluje se vymezení rockem. V roce 2005 oslavili New Kids Underground 10 let existence zopakováním prvního vystoupení koncertem na stejném místě a při stejné příležitosti (opět v divadle Archa, opět na schodišti, ale nyní na již XIII. festivalu Alternativa) a multimediální show v klubu Kaštan. Četnost koncertů se stále zvyšuje (2007). V roce 2008 dochází k útlumu veřejného vystupování, poněvadž se kapela připravuje na natáčení prvního studiového alba. Hrášek vyklíčil, teď už jen klíčkem něco odemknout...
New Kids Underground vznikli na podzim roku 1995 na zbytku skupiny Pils Box. První veřejné vystoupení proběhlo v listopadu 1995 na schodišti pražského divadla Archa v rámci III. mezinárodního festivalu Alternativa. Sestavu bicí, klávesy, baskytara v roce 1997 doplnil altsaxofon. V této čtyřčlenné sestavě působili New Kids Underground do roku 2003. Kapela hrála častěji i mimo Prahu a realizovala několik koncertních nahrávek. Poté dochází k personálním změnám. Až v roce 2004 se po ročním hledání spoluhráčů a hudebního výrazu formuje současná tříčlená sestava New Kids Underground: baskytara, syntezátory, barytonsaxofon, předtočené audio.
V prvních dvou letech existence se tvorba New Kids Underground opírala o jednoduché až primitivní repetice krátkých melodických a rytmických úseků za deklamace stejně jednoduchých slovních hříček. Nástrojové obsazení čítalo kromě baskytary a bicích i dětskou samohrajku Casio. Během první etapy ještě paralelně fungoval Pils Box. V této fázi nevzniklo nic co by stálo za řeč, hrášek byl pouze položen na vlhkou buničinu.
Změna v nasazení i tvorbě nastala s příchodem první altsaxofonistky Báry a výměnou samohrajky za syntezátor Yamaha YS-100 z roku 1987. Vedle infantilních miniatur Kůžička, 4 taktní spalovací motor, BíBíPí se začaly řadit i temnější a temné písně na motivy básní Miloslava Topinky ze sbírky Krysí hnízdo, Kameny, kosti, kůže a slova. Nově zaranžované byly některé songy Pils boxu: Už nebožka, Co se děje v krysím hnízdě. Ironie a škleb však také získaly několik nových přírůstků na playlistu, když New Kids Underground neopustili zhudebňování prostoduchých článečků z časopisů pro pubescentky Bravo a Pop life: DJ BoBo nám otevřel, Emilia-čokoládová hvězda, Konec pana Bedřicha. V tomto období značně vzrostl počet koncertů jak klubových, často spolu se spřízněnými soubory BBP, Nevidím, Dřevěné pytlí v jutových uhlích, tak i v rámci undergroundových festivalů Magorovo vydří, Babí léto v Bohnicích, Otto´s Birthdays. V roce 1999 se obměnilo obsazení u alt saxofonu když Báru vystřídala Veronika. Od vzniku kapely to byla druhá nejdůležitější změna a v této sestavě se odehrála nejlepší vystoupení. O rok později bývalá saxofonistka Bára umřela při autonehodě. V roce 2003 procházela kapela osobní i tvůrčí krizí a je rozpuštěna. Zůstávají pouze zakládající Hrtan a Jindřich a rozhodnou se zcela zásadně změnit sound i přístup. Otázky jak a s čím a proč se řeší celý jeden rok... Z hrášku se již začal soukat klíček.
Po roce hledání přichází nejzásadnější zvrat za celý hudební život nejen New Kids Underground, ale všech souborů Hrtana a Jindřicha. Sestava se zužuje na dva členy, ale posléze (2005) přistupuje opět saxofon. Tentokrát Matěj. Z nástrojového obsazení mizí bicí souprava, nahrazená předpřipravenými beaty a zvuky. K syntezárou Yamaha YS 100 přibývá druhý, Roland RS 50 a po krátké době Matěj zaměnil altku za tenor, aby nakonec zvolil barytonsaxofon. V repertoáru opět přibývá ponuřejších písní Mozek v papíru, ačkoli některé odlehčenější kusy se rodit nepřestávají; Invalidní důchod, Zlobidla. Vzniká několik songů na básně Christiana Morgensterna v překladu Egona Bondyho (E.B. má překlady zpěvnější) Měsíční ovce, Šibeniční vrch. Sound je o poznání psychedeličtější a v předpřipravených beatech zní ozvěny industrialu. Písňová forma sice není opuštěna, ale vzdaluje se vymezení rockem. V roce 2005 oslavili New Kids Underground 10 let existence zopakováním prvního vystoupení koncertem na stejném místě a při stejné příležitosti (opět v divadle Archa, opět na schodišti, ale nyní na již XIII. festivalu Alternativa) a multimediální show v klubu Kaštan. Četnost koncertů se stále zvyšuje (2007). V roce 2008 dochází k útlumu veřejného vystupování, poněvadž se kapela připravuje na natáčení prvního studiového alba. Hrášek vyklíčil, teď už jen klíčkem něco odemknout...