The Kinks je britská skupina, založená v roce 1964, jedna z nejslavnějších rockových skupin 60. let. Nikdy sice nebyli komerčně úspěšní jako jejich krajané The Beatles, The Rolling Stones, nebo The Who, nicméně jejich vliv na následný vývoj...
O-skupine
The Kinks je britská skupina, založená v roce 1964, jedna z nejslavnějších rockových skupin 60. let. Nikdy sice nebyli komerčně úspěšní jako jejich krajané The Beatles, The Rolling Stones, nebo The Who, nicméně jejich vliv na následný vývoj populární hudby je neoddiskutovatelný.
Díky svým loveckým kazajkám a typickým účesům působili jako kapela, která hodně spoléhá na image. Debutový singl Long Tall Sally (původně hit Little Richarda) byl ušitý podle coververze The Beatles a propadl. Druhého singlu You Do Something To Me se prodalo 127 kusů. Syrová a energická nahrávka You Really Got Me už ale dopadla zcela jinak. Formou se podobala klasickému hitu skupiny Kingsmen Louie Louie, měla přesah i do R&B, na které tehdy britské publikum velice dobře slyšelo. Vystoupala až na první příčku britské hitparády.
Producent Shal Talmy tehdy viděl v Kinks zlatý důl a během následujících 18ti měsíců dokázal z Kinks dostat sérii hitů, jejichž autorem byl většinou Ray Davies. Od bezprostředních a úderných písniček přešel Davies k textově propracovaným skladbám, v nichž dokázal převést typicky anglickou tematiku i humor do šiřší a srozumitelnější formy. Písničky Dedicated Follower Of Fasion (ironický komentář na módní fanatiky), Waterloo Sunset (místo obvyklích amerických reálií použil Davies londýnské nádraží) či Autumn Almanac mu vysloužily nejvyšší respekt, srovnatelný s dvojicí Lennon-McCartney.
Protože kapela méně koncertovala, napsal Davies hudbu k filmu The Virgin Soldiers, jeho bratr Dave natočil (s doprovodem Kinks) hit Dead of Clown, který v USA vyšel pod hlavičkou Kinks. Spolu s Waterloo Sunset a humornou, ale citlivou skladbou David Watts ji zachycuje album Something Else by the Kinks, kterým skončila spolupráce skupiny s Shelem Talmym.
Další nahrávky už produkoval Ray Davies. Podobně jako v případě Beatles měla následující alba Kinks charakter tematických celků, zvláště The Kinks Are the Village Green Preservation Society a Arthur (Or the Decline and Fall of the British Empire); druhá z nich byla později použita jako televizní soundtrack. Novým baskytaristou se tehdy stal John Dalton. V roce 1970 se skupina vrátila do singlových hitparád v USA i Británii kontroverzní, ale velmi zdařilou písničkou Lola o transvestitismu. Album Lola versus Powerman and the Moneygoround, Part One ostře komentovalo agresivní manipulaci v showbyznysu.
V téže době Davies natočil soundtrack k filmu Percy a hrál hlavní roli v televizní inscenaci The long distance piano player. Protože v té době vypršel kontrakt se společností Pye i s manažmentem, přešla skupina k RCA. První album pro novou značku Muswell Hillbillies natočili Kinks s klávesistou Johnem Goslingem a dechovou sekcí skupiny Mike Cotton Sound, ze všech hráčů se pak stali stálí členové. Přestože album obsahovalo nekonvenční skladby Alcohol a Skin and Bone, prodávalo se špatně.
V USA však popularita skupiny stoupala. Další tvorba měla silný divadelní podtext, čerpala z tradice kabaretu a velmi často šlo o velkolepé projekty. Albem Sleepwalker přešli k nahrávací společnosti Arista.
V roce 1974 založili Kinks vlastní značku Konk, pro kterou Roy Davies produkoval album Stage Door Johnnies se zpěvačkou Claire Hamill a debut skupiny Café Society. V roce 1977 přesunuli Konk pod Aristu. Novým baskytaristou se načas stal Andy Pyle (ex. Savoy Brown), dechová sekce odešla. V roce 1979 vyšla deska Low Budget, která byla prvou deskou, kterou Kinks natočili v amerických studiích, dále následovalo živé dvojalbum One for the Road, které bylo natočeno během turné Kinks po Spojených státech, živá verze skladby Lola pronikla do amerického žebříčku Hot 100.
S albem Give the People What They Want se začalo ukazovat, že autorský talent Raye Daviese pomalu začíná ztácet jiskru, ale skupina se ještě dokázala prosadit s nečekaným hitem Come Dancing a alby Think Visual a UK Jive. Kapela dále pokračovala v koncertech s novým bubeníkem Bobem Henrytem a klávesistou Markem Haleyim.
Repertoár Kinks inspiroval mnohé ke vzniku řady coververzí. K těm známějším patří Stop Your Sobbing a I Go To Sleep od Pretenders, další natočili Fall, Kirsty MacColl, The Jam, David Bowie nebo Van Halen. V roce 1966 pronikli Stranglers do žebříčků s pečlivě okopírovanou verzí All The Day And All Of The Night. Kapela byla uvedena do rock'n'rollové síně slávy a patří k nejrespektovanějším britským kapelám, na čemž mají zásluhu Daviesovi skladby, i jejich zcela vyjímečný „britský“ postoj.
V roce 1991 přešli Kings k vydavatelství CBS/Sony, kde vydali nové album Phobia.
Díky svým loveckým kazajkám a typickým účesům působili jako kapela, která hodně spoléhá na image. Debutový singl Long Tall Sally (původně hit Little Richarda) byl ušitý podle coververze The Beatles a propadl. Druhého singlu You Do Something To Me se prodalo 127 kusů. Syrová a energická nahrávka You Really Got Me už ale dopadla zcela jinak. Formou se podobala klasickému hitu skupiny Kingsmen Louie Louie, měla přesah i do R&B, na které tehdy britské publikum velice dobře slyšelo. Vystoupala až na první příčku britské hitparády.
Producent Shal Talmy tehdy viděl v Kinks zlatý důl a během následujících 18ti měsíců dokázal z Kinks dostat sérii hitů, jejichž autorem byl většinou Ray Davies. Od bezprostředních a úderných písniček přešel Davies k textově propracovaným skladbám, v nichž dokázal převést typicky anglickou tematiku i humor do šiřší a srozumitelnější formy. Písničky Dedicated Follower Of Fasion (ironický komentář na módní fanatiky), Waterloo Sunset (místo obvyklích amerických reálií použil Davies londýnské nádraží) či Autumn Almanac mu vysloužily nejvyšší respekt, srovnatelný s dvojicí Lennon-McCartney.
Protože kapela méně koncertovala, napsal Davies hudbu k filmu The Virgin Soldiers, jeho bratr Dave natočil (s doprovodem Kinks) hit Dead of Clown, který v USA vyšel pod hlavičkou Kinks. Spolu s Waterloo Sunset a humornou, ale citlivou skladbou David Watts ji zachycuje album Something Else by the Kinks, kterým skončila spolupráce skupiny s Shelem Talmym.
Další nahrávky už produkoval Ray Davies. Podobně jako v případě Beatles měla následující alba Kinks charakter tematických celků, zvláště The Kinks Are the Village Green Preservation Society a Arthur (Or the Decline and Fall of the British Empire); druhá z nich byla později použita jako televizní soundtrack. Novým baskytaristou se tehdy stal John Dalton. V roce 1970 se skupina vrátila do singlových hitparád v USA i Británii kontroverzní, ale velmi zdařilou písničkou Lola o transvestitismu. Album Lola versus Powerman and the Moneygoround, Part One ostře komentovalo agresivní manipulaci v showbyznysu.
V téže době Davies natočil soundtrack k filmu Percy a hrál hlavní roli v televizní inscenaci The long distance piano player. Protože v té době vypršel kontrakt se společností Pye i s manažmentem, přešla skupina k RCA. První album pro novou značku Muswell Hillbillies natočili Kinks s klávesistou Johnem Goslingem a dechovou sekcí skupiny Mike Cotton Sound, ze všech hráčů se pak stali stálí členové. Přestože album obsahovalo nekonvenční skladby Alcohol a Skin and Bone, prodávalo se špatně.
V USA však popularita skupiny stoupala. Další tvorba měla silný divadelní podtext, čerpala z tradice kabaretu a velmi často šlo o velkolepé projekty. Albem Sleepwalker přešli k nahrávací společnosti Arista.
V roce 1974 založili Kinks vlastní značku Konk, pro kterou Roy Davies produkoval album Stage Door Johnnies se zpěvačkou Claire Hamill a debut skupiny Café Society. V roce 1977 přesunuli Konk pod Aristu. Novým baskytaristou se načas stal Andy Pyle (ex. Savoy Brown), dechová sekce odešla. V roce 1979 vyšla deska Low Budget, která byla prvou deskou, kterou Kinks natočili v amerických studiích, dále následovalo živé dvojalbum One for the Road, které bylo natočeno během turné Kinks po Spojených státech, živá verze skladby Lola pronikla do amerického žebříčku Hot 100.
S albem Give the People What They Want se začalo ukazovat, že autorský talent Raye Daviese pomalu začíná ztácet jiskru, ale skupina se ještě dokázala prosadit s nečekaným hitem Come Dancing a alby Think Visual a UK Jive. Kapela dále pokračovala v koncertech s novým bubeníkem Bobem Henrytem a klávesistou Markem Haleyim.
Repertoár Kinks inspiroval mnohé ke vzniku řady coververzí. K těm známějším patří Stop Your Sobbing a I Go To Sleep od Pretenders, další natočili Fall, Kirsty MacColl, The Jam, David Bowie nebo Van Halen. V roce 1966 pronikli Stranglers do žebříčků s pečlivě okopírovanou verzí All The Day And All Of The Night. Kapela byla uvedena do rock'n'rollové síně slávy a patří k nejrespektovanějším britským kapelám, na čemž mají zásluhu Daviesovi skladby, i jejich zcela vyjímečný „britský“ postoj.
V roce 1991 přešli Kings k vydavatelství CBS/Sony, kde vydali nové album Phobia.